Curs: “Història i tècniques de les puntes fetes a mà”

dijous, 21 setembre 2017
Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa

Un curs organitzat conjuntament pel CDMT, el Museu d’Arenys de Mar i l’Associació Catalana de Puntaires amb els objectius de conèixer la història de les puntes i la seva aplicació així com aprendre a distingir-ne les principals tècniques.

Està dirigit a professionals dels museus, gestors de col·leccions, investigadors, documentalistes, conservadors i estudiants. Es desenvoluparà en dues sessions en les quals intervindran les següents docents: Neus Ribas, directora del Museu d’Arenys de Mar, Museu Marès de la Punta i Rosa Ma. Provencio, presidenta de l’Associació Catalana de Puntaires.

Els continguts de la primera sessió són:
1.Evolució històrica i estilística de les puntes al llarg de la història. L’aplicació a la indumentària, roba de la llar, aixovar eclesiàstic. A càrrec de Neus Ribas.
2.Principals tècniques i característiques, formes d’identificació. A càrrec de Rosa Ma. Provencio.

Més informació i inscripció prèvia a: formacio@cdmt.cat. (Preu de les dues jornades: 30 euros; inclou material de suport i pausa cafè)