La geologia de la sal

divendres, 24 novembre 2017
Matins: dijous i divendres de 10 a 13 hores i dissabtes de 10 a 14 h. Tardes: de dilluns a divendres de 16 a 20.30 h.
Biblioteca Pare Fidel Fita
Bonaire, 2
Ajuntament d'Arenys de Mar, Museu d'Arenys de Mar, Biblioteca Pare Fidel Fita i Grup Mineralògic Català

Les sals minerals es troben dissoltes en les aigües dels rius, llacs, mars i oceans de la Terra. De mitjana, els oceans contenen 35 g de sals per cada litre d’aigua però aquest valor pot ser variable. Un cas extrem és, per exemple, el Mar Mort (Orient Mitjà) amb 250 grams de sals per litre. Però les sals també han estat determinants en la formació d'altres paisatges com llacs, deserts, en alguns caos el procés de dessecació de la sal pot ser extrem i arribar a formar grans dipòsits de sals que donen lloc als anomenats “salars”, “llacs salins” o “deserts de sal”. En el nostre pais, l'exemple més espectacular de paisatge format a partir de la sal, el trobem a la Muntanya de Sal de Cardona. Marc Campeny Crego, doctor en geologia i comissari de l'exposició Al punt de sal ens ofereix una conferencia sobre la importancia de la sal en la formació dels paisatges del nostre Planeta: deserts, oceans, muntanyes. A l'acte es farà també la presentació de la publicació Al punt de sal.