Presentació de la publicació Enemic a la vista i recital de cançons de la Guerra Civil

divendres, 21 juny 2019
Biblioteca Pare Fidel Fita
c. Bonaire, 2
Ajuntament d'Arenys de Mar, Museu d'Arenys de Mar i Biblioteca Pare Fidel Fita

Presentació de la publicació Enemic a la vista! La defensa de la costa del Maresme (1936-1939) sobre l'exposició organitzada aquest any pel Museu d'Arenys de Mar en commemoració dels 80 anys del final de la Guerra Civil. La publicació comptarà amb diversos articles que aprofundiran amb l'eix temàtic de l'exposició. La defensa de la costa del Maresme (1936-1939) d'Adriàn Cabezas, Doctor en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona, tractarà sobre l'estructura de defensa de la costa del Maresme a càrrec del Govern de la Generalitat Republicana; Les Defenses de la Costa a Arenys de Mar durant la Guerra Civil (1936-1939) del Grup Búnquers Arenys analitzarà el patrimoni de la Guerra Civil que tenim a Arenys de Mar. L’enfonsament del Ciudad de Barcelona i la memòria dels brigadistes de Sònia Garangou i Tarrés, Doctora en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona tractarà del tràgic succés de l'enfonsament del Ciutat de Barcelona el 31 de maig del 1937 i La defensa de la costa del Maresme des de la 6a bateria de Caldes d’Estrac de Jordi Julià, politòleg tracta de l'experiència de Manel Sala Bellsolell a la bateria de costa de la Torre dels Encantats, un enclau entre Caldes d'Estrac i Arenys de Mar dabant la costa.

La presentació anirà a càrrec d'alguns dels autors dels articles i durant el acte es farà un Concert audició de diverses cançons populars que es van cantar durant la passada Guerra Civil Espanyola amb lectura de textos o explicacions històriques i domèstiques per contextualitzar-les a càrrec de Ricard Ferran i Fèlix Cucurull.