Recreació històrica de la Guerra Civil

dissabte, 6 abril 2019
Museu Marès de la Punta
carrer de l’Església, 43

Amb motiu del 80 anys del final de la Guerra Civil, el Museu d'Arenys de Mar organitza diverses activitats per recordar els fest produïts entre 1936-1939. Amb la col·laboració de l'Associació XV Brigada Mixta i Didpatri es realitzarà al pati del Museu una activitat de recreació històrica amb l'objectiu de recuperar la memoria d'aquests fets. A través d'aquesta activitat amb armes i uniformes militars de la Guerra Civil, les associacions i entitats participants volen donar a conèixer al públic de la forma més real posible el que es va succeir, per evitar que tornem a viure aquest passat tràgic.

XV Brigada Mixta és un grup de recreació històrica format per gent de Tarragona, Barcelona, Madrid i Anglaterra. Van començar col·laborant de forma individual amb l’associació Lo Riu de la Fatarella, en les seves recreacions, però l'amistat i ganes de continuar creixent i arribant a tots els aspectes de la memòria històrica a tot arreu, els va llençar a crear aquest projecte. En el camp de la recreació histórica realitzen activitats escolars, presentacions de llibres, actes commemoratius, inauguracions d’espais recuperats, museus vivents, visites guiades amb ambientació, rodatges...

Didpatri-UB és didàctica del patrimoni i la recreació històrica un dels apartats en que treballa. La recreació és una de les branques de l’arqueologia experimental que es basa en reproduir les vivències en la pròpia carn. Sempre basant-se en un estudi de les circumstàncies de cada època. Treballen amb exposicions, audiovisuals, museïtzacions o publicacions, obrint camps relacionats amb el fet de fer entendre el patrimoni d’una manera didàctica.