Visita al Museu Memorial de l'Exili i ruta de l'exili

De 8 a 19h
Biblioteca Pare Fidel Fita
carrer Bonaire, 2

El Museu d'Arenys de Mar i la Biblioteca Pare Fidel Fita organitzen una visita temàtica sobre l'exili. Es realitzarà una visita guiada al Museu Memorial de l'Exili de La Junquera i seguidament ens desplaçarem fins La Vajol, que va ser el lloc escollit pel govern central per protegir part del patrimoni econòmic i artístic de la República. A més, centenars d’exiliats van passar pel poble de La Vajol en direcció al Coll de Lli. En aquest poble podrem conèixer alguns dels escenaris de la fugida de molts exilitats que van travessar França i per on van marxar a l'exili el president Companys, el lendakari Aguirre, el president de la República Manuel Azaña i Joan Negrín.

Aquesta activitat vol recordar una de les conseqüències de la Guerra Civil, l'exili de més de 400.000 persones que es van veure obligats a fugir de les tropes franquistes i de la repressió, entre aquestes persones s'hi trobava l'arenyenc Lluis Ferran de Pol que va estar uns mesos en un camp de concentració francès fins a la seva marxa a Mèxic. Informació i inscripcions a la Biblioteca Pare Fidel Fita.