Visita a Can Marfà. Museu del Gènere de Punt i Casa Coll i Regas de Mataró

Passatge de Can Marfà, 1
Mataró
Museu d'Arenys de Mar i Biblioteca Pare Fidel Fita

El Museu d'Arenys de Mar i la Biblioteca Pare Fidel Fita organitzen un club de lectura de la novel·la de Care Santos, Diamant Blau ambientada en el Mataró de finals del XIX i principis del segle XX quan la ciutat es convertia en un gran centre productor tèxtil de Catalunya. Per completar aquesta activitat, es farà una visita a dos equipaments culturals de Mataró per reviure la ciutat d'aquest període. La primera visita serà Can Marfà. Gènere de Punt del Museu de Mataró un museu dedicat a la indústria del gènere de punt a la ciutat. L’antiga fàbrica de Can Marfà, declarada Bé Cultural d'Interès Local, fou una de les indústries del gènere de punt més importants de la ciutat i l’immoble conservat constitueix un dels testimonis més rellevants del patrimoni industrial mataroní. Es tracta d’un conjunt industrial del darrer terç del segle XIX format per dues naus de planta baixa i dos pisos cada una, connectades per uns ponts. Una xemeneia ubicada entre les naus completa el conjunt.

La casa Coll i Regàs és un edifici modernista realitzat per l'arquitecte català Josep Puig i Cadafalch l'any 1898 per encàrrec de l'empresari Joaquim Coll i Regàs, un important fabricant tèxtil de Mataró. Exponent dels elements significatius del decorativisme que va caracteritzar el moviment modernista, va ser declarada l'any 2000 Bé Cultural d'Interès Nacional, en la categoria de monument històric.

Les inscripcions s'han de realitzar a la Biblioteca Pare Fidel Fita d'Arenys de Mar.