Visita comentada a l'exposició Posem fil a l'agulla, el gènere de punt a Arenys de Mar

diumenge, 20 maig 2018
Museu Marès de la Punta
carrer de l’Església, 43
Ajuntament d'Arenys de Mar, Museu d'Arenys de Mar

Arenys de Mar fou una de les viles amb un major pes de la indústria tèxtil a la comarca del Maresme. Perquè la revolució industrial es produí a Catalunya? Perquè la indústria tèxtil fou tant important al Maresme? L’exposició vol respondre aquestes preguntes a partir de la història de sis empreses del gènere de punt d’Arenys de Mar. Coneixerem què és el gènere de punt, com s’elaborava una peça de roba i les persones que treballaven en el procés de fabricació. Envoltats de mitjons, samarretes, calçotets i pijames, el visitant veurà de ben a prop els productes que es fabricaven a Arenys de Mar, molt valorats per la seva qualitat.

Farem una visita a l'exposició acompanyats per Jordi Julià, comissari de l'exposició que ens explicarà l'evolució d'aquest sector a la nostra vil·la i la importància que va arribar a assolir.