Des de l'any 2007, l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, ha desplegat un projecte per apropar el patrimoni a les persones amb dificultats visuals i auditives. Aquest projecte denominat La Mirada Tàctil es centra en la producció de mòduls accesibles a diferents museus de la Xarxa de Museus Locals de la Diptuació de Barcelona. Els mòduls multisensorials s'han anat realitzant entre l'Oficina del Patrimoni Cultural i els diferents museus que participen en aquest projecte.

Des de fa anys, la majoria de museus ha anat solucionar els problemes d'accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduida instal·lant ascensors, rampes i plataformes elevadores que permetien al visitant accedir als diferents espais, però aquesta accessibilitat no havia arribat a les persones amb deficiències visuals i auditives i queda encara molt recorregut. Seguint criteris de conservació preventiva, els objectes que exposem els museus resten tancats dins vitrines, amb una il·luminació que moltes vegades resulta insuficient per a les persones amb problemes visuals i textos amb la lletra de dimensions reduides. En aquest sentit, els museus, com a trasmissos de coneixement, donem l'esquena a tot un públic que per les seves problemàtiques físiques que no mentals no están considerats i amb els que tenim un deute pendent.

Els moduls instal·lats en els diferents museus són un primer pas per resoldre aquest deute. Amb un disseny bàsic i en molts casos amb reproduccions, es dona prioritat al coneixement a través de la manipulació del objectes i la transmissió de la información amb textos en llenguatge braille i altres amb una retolació per a les persones amb baixa visió. Aquests mateixos continguts s'han transcrit a la llengua dels signes per a les persones amb problemas auditius i subtitulats que es poden trobar al canal de YouTube.