Escultura

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Pedra
Esculpit

Cap de badell en pedre de color gris està enganxada a un suport de fusta. Procedent de l'altar major de l'Església de Sant Martí d'Arenys de Munt destruït el juliol de 1936.

L'any 1514 començaren les obres del nou campanar de l'església de Sant Martí d'Arenys de Munt. "L'11 d'agost de 1531 s'atorga el contracte de construcció d'una nova església entre els obrers de Sant Martí d'Arenys i el mestre de cases Pau Mateu, un dels més pretigiosos constructors d'aquells moments. Poc després es començà a comprar grans quantitats de pedra i calç, es construí un pou per abastir d'aigua l'obra i s'acordà el trencament de pedra a les pedreres de Can Bellsolell i de Can Borrell. El poble s'ompli de treballadors occitans, "subdits del rei de França", qe es dedicaren, bàsicament, a les feines de manobre, a transportar pedra de les pedreres i com a serradors per fornir de fusta la nova obra.

Per tal d'ennoblir la nova església, els obrers i prohoms de Sant Martí d'Arenys contractaren els qui en aquell començament dels cin-cents eren sens dubte els artistes més preuats que treballaven al Principat: Pere Serafí, pintor i poeta, l'imaginarie Joan de Tours, Jaume Safont picapedrer, Jaume Fontanet, pintor i vitraller.

El 1539 es comença a cobrir la volta de la nau central. Per alleugerir el pes de la volta, es reomplí amb gerres de Mallorca portades aquell mateix any. Fou també el 1539 que, a causa de la defunció de Pau Mateu, es féu càrrec de l'obra el seu germà Antoni Mateu. El 1542, Joan de Tours lliurà l'espectacular retaule renaixentista de l'altar major. L'estiu d'aquell mateix any es col·locaren els acolorits vitralls, obra de Jaume Fontanet." (Ajuntament d'Arenys de Munt)

segon quart segle XVI
Procedència