Caixa de mariner

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Ferro i fusta
Pintura a l'oli

Caixa de fusta rectangular de tapa plana a l'interior i lleugerament convexa a l'interior; va unida a la caixa amb bagues, porta agafadors en forma de barrot a cada costat i pany de ferro. La cara davantera està decorada amb talles incises amb una barca de mitjana, dues branques de corall i tres vaixells de línees molt senzilles. Pintada exteriorment amb quitrà, al restaurar-la en posà color vermelló en les incisions per tal de fer-les destacar. La caixa va ser trobada per Josep Ma. Pons i Guri en una casa del carrer de Sant Joan d'Arenys de Mar i incorporada al Museu Municipal Fidel Fita.

Aquesta caixa es tractaria d'un model molt més senzill, tant pel que fa a les dimensions com la decoració, que no té una pintura a l'oli a la tapa com tenen altres caixes de mariner.

primera meitat segle XIX
Procedència