Vel

Categoria de puntes i teixits
Cotó
tul mecànic, aplicacions realitzades amb agulla

Vel de cotó de color cru de tul mecànic i forma rectangular. Tot el vel està vorejat per un volant amb una fulla allargada. En gran part de la peça el tul està "esquitxat" de petites fulles. En una de les bandes de la peça, 5 grups de poms de flors amb fulles allargades fetes de mig punt. Es tracta d'un vel de núvia d'estil Imperi realtizat a Bèlgica. La peça la va lluir Frances Courtis Lavers en el seu casament l'any 1797 a la ciutat de Trieste.

Moltes de les costums dels casaments que encara avui es mantenen s'inicien a principis del segle XIX, com el vestit de color blanc i l'ús d'un vel al cap de la núvia. Entre el 1810-1820 el vel acostumava a ser rectangular, curt i sobre les espatlles, generalment amb un tul mecànic decorat amb elements florals en la part inferior i els extrems del vel.

Procedència
Itàlia