Copa

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Vidre
Bufat
Copa de vidre bufat en color morat decorada amb fulles que envolten la peça. La copa presenta una base ample sobre la que es sosté un copa profunda. El vidre és bufat i modelat per succesives rotacions, estirat i afaiçonat amb pinces. El color s'obté amb la incorporació d'òxids i silicats a la pasta de vidre. Aquesta copa va ser realitzada per Benvingut Sala Taxonera, nascut a Arenys de Mar l'any 1869 però que es va traslladar a França a principis del segle XX on va assolir un gran èxit com artista del vidre. Benvingut Sala va presentar la seva obra a diverses galeries d'art tant a França com a Barcelona. Aquesta obra correspon al periode a partir de 1919 quan presenta una col·lecció de peces amb una gamma variada de colors càlids: violetes, carmesins, avinats, òpals, blaus de turquesa i que són mostres representatives de l'art decó. L'any 1920 es va retirar pels problemes de salut derivats de l'exposició als àcids i les altres temperatures del forn a la ciutat de Vanves a França on va morir l'any 1939. El Museu d'Arenys de Mar ha editat una biografia de Benvingut Sala i el seu fill Joan realitzada per Joaquim Cassà i Barrera i que es va presentar el passat 2 de desembre de 2011.
L'obra de Benvingut i Joan Sala es conserva en diversos museos europeus i nordamericans com el Museu de les Arts Decoratives de París, el MOMA de Nova York, el Corning Museum of Glass de Nova York o el LACMA, de Los Angeles.
1922
Procedència