Caixa de mariner

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Fusta
tallat, pintura

Caixa de fusta rectangular de tapa plana a l'interior i lleugerament convexa en l'exterior. La unió de la tapa amb la caixa és a base de bagues però reforçada desprès amb dues xarneres. Tancat de ferro i pany situat a la part frontal. Agafadors a cada costat de barrot de fusta. Els laterals i el frontal estan decorats amb incisions formant a cada lateral una creu feta a compàs, dins d'una rodona i a la part frontal al centre un cercle amb sis fulles formant una creu de Malta, una planta amb gerro a cada costat i als quatre angles un semicercle. Inscripció situada a la part superior del frontal. El pintat de la caixa era de quitrà però al restaurar-la i, per tal de destacar-ne la decoració, les parts incises foren pintades de vermelló. L'interior de la tapa està pintat amb un fons verd i decorat amb rodones taronges. A la caixa apareix la inscripció "Se iso en Coronela lanyo de 1786".

Procedència
Arenys de Mar