Cantonera

Categoria de puntes i teixits
cotó
boixets, guipur, a mà

Cantonera per a joc de llit amb un dibuix floral format per tres grups de flors de 3 i 5 flors rodones cadascun, units per una tija en forma oval. En el Musue d'Arenys de Mar es conserva el disseny amb el número 13 que correspon a l'inventari de la Casa Castells i amb la següent informació: "Zenon picó, Mariano dibujo. 25 Octubre de 1923". El dibuix per tant va ser realitzat per Marià Castells i Simón i l'adaptació per al patrón va ser feta per Zenon Castells, nebot de Marià.

Aquest treball de puntes per a joc de llit o de taula ja presenta una evolució dels dissenys més dinàmics i decoratius de la primera etapa de treball de Marià Castells. Es tracta d'una composició més senzilla influida pels canvis estètics que se n'anaven produint.

Procedència
Arenys de Mar