Exvot

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Fusta
Pintura a l'oli

Exvot amb la imatge d'un salvament marítim. Un bergantí goleta amb veles inflades i tripulació davant del qual hi ha una barca de pesca sense arboradura amb sis persones a bord i un altra barca semblant amb tres persones aixecant els braços dins de l'aigua. Davant d'aquestes barques de pesca hi ha dues persones, i a la part superior, al cel, tres creus (una d'elles un crusifix), i a la vora la imatge de Santa Elena. Al revers de l'esvot, esbós de la mateixa imatge, amb tres creus al cel i el personatge assegut a la vora és Santa Elena, que porta també una creu a les mans.

A les dues cares de l'objecte es llegeix la següent inscripció: Lo patro Domingo Calvet De Barcelona havent corregut gran tormenta ab sa barca de palangre plena d'aigua de 15 fins a 118 sobre de 1761 invocant a SIpa de Monticalvari fou librat ab dos mariners no haventse portantse altrse un cop de mar. En la llanxa del patró Joseph Casa de Arenys que los porta al port de Salou ya Barna.

Procedència
Arenys de Mar