Una vida de batik. Del palau del sultà als pobles de Java

diumenge, 6 juny 2010 fins a diumenge, 26 setembre 2010
Espai
Museu Marès de la Punta
Entitats organitzadores
Centre de Documentació Museu Tèxtil , Museu de l'Estampació de Premià de Mar , Museu d'Arenys de Mar

Al centre de Java (Indonèsia), el batik és des de fa segles un art de cort, fet per artesans que viuen als poblets de muntanya o de les grans planes arrosseres. És un compendi de coneixements populars i màgics que alimenten les arts de palau i alhora en resulten ennoblits.
Els motius decoratius estan plens de símbols mitològics i còsmics; només a la regió de Jogjakarta se’n coneixen més de 1.400. Hi trobem els quatre elements constitutius del món i de l’home: terra, foc, aigua i vent, i els tres nivells de l’univers hindo javanès : el món celeste representat per l’ocell, el món terrestre per l’arbre, el món subterrani pel dragó.
L’exposició recorre les etapes de l’existència d’un/na javanès/sa, a les quals sempre s’hi associa un tipus determinat de batik, des de la concepció fins al més enllà. Els batiks de la mostra són tots inèdits, fets expressament pels artesans.
Una vida en batik està creada i coordinada per Elizabeth Inandiak, i és un co-producció del CDMT juntament amb el Museu de l’Estampació de Premià de Mar i el Museu d’Arenys de Mar.