Les puntes al coixí. Una artesania modernista

dijous, 3 setembre 2015 fins a diumenge, 20 setembre 2015
Espai
Sala Cultural Ramon de Capmany, Pl. dels Americanos, s/n
Entitats organitzadores
Ajuntament d'Arenys de Mar , Ajuntament de Canet de Mar , Museu d'Arenys de Mar

El Modernisme és un estil artístic que es va estendre arreu d'Europa a finals del segle XIX i que va influir decisivament en la renovació de les arts decoratives: ceràmica, ferro, vidre, teixits. En el cas de les puntes al coixí, projectistes com Marià Castells de la Casa Castells d'Arenys de Mar o Aurora Gutiérrez Larraya, influits per l’Art Nouveau francès i belga, la Sezession vienesa o el neogoticisme, van aplicar aquestes innovacions a nous dissenys en les puntes.
El Museu d'Arenys de Mar compta amb un fons molt important de puntes modernistes que s'ha exhibit en diferents exposicions internacionals i que ara es podrá contemplar en aquesta exposició, Les puntes al coixí, una artesania modernista a Canet de Mar. L'exposició mostrarà la influència del Modernisme en les puntes al coixí a través dels projectes de Marià Castells i Aurora Gutiérrez, les peces per a l'aixovar domèstic realitzades per la Casa Castells d'Arenys de Mar i altres elements de la indumentària i els complements.
Aquesta exposició que s'inaugurà el 3 de setembre a la Sala Cultural Ramon de Capmany, a la Plaça dels Americanos, s/n es podrá contemplar fins el 20 de setembre i será un dels actes centrals de la 8èna Fira Modernista de Canet de Mar.