Màquina de fer puntes

154 x 167 x 76 cm
11908
Categoria de puntes i teixits
Ferró, plàstic, fil

Màquina de ferro per fer puntes mecàniques formada per una estructura quadrangular amb 4 potes com una taula. En la banda superior una estructura circular que va girant on es troben les bobines de fils de colors per fer la punta. En la part dreta uns plàstics rectangulars foradats són la pauta per a la realització de la punta. Sobre el cercle de bobines i conectat amb la pauta la màquina va entrellaçant els fils per fer la punta que es va dipositant en un cubell quadrangular de color vermell.

Es tracta d'una màquina tipus Barmen, els fusos amb el fil estan disposats en cercle, els fils s'entrellacen per confeccionar les puntes. Els fils corren cap al centre, finalitzant les puntes que continuen cap amunt. La màquina únicament far una tira.

segona meitat segle XX
Procedència