Regle

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Fusta
Dibuix

Regle de Gunter, objecte rectangular de fusta amb escales de medició de diferents tipus, les escales estan dibuixades a les dues bandes de l'objecte. Aquest regle de càlcul es donava als alumnes de l'Escola de Pilots d'Arenys de Mar un cop acabats els estudis, pertanyia al pilot J. Gelpí, procedeix de Can Jalpí, Arenys de Munt.

Edmund Gunter va construir el primer instrument logarítmic col·locant escales logarítmiques en una regle i realitzant càlculs amb un parell de divisors (aquesta disposició pemet imprimir una escala Guneter en un llibre de text). L'escala de Gunter es va introduir l'any 1620 i ràpildament és va transformar en una regle de càlcul, utilitzant dues regles que podien lliscar.

primera meitat segle XIX