Exvot (Goleta)

38 x 51 x 8 cm
Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Fil i fusta

Maqueta naval, amb un aparell de dos pals, de dues peces,amb arboradura i bot salvavides. No porta incorporada cap peana de suport. Al barco porta la inscripció Sant Crist Montcalvari d'Arenys de Mar i J. Vacarisas. Caldetas. Exvot procedent de l'ermita del Montcalvari d'Arenys de Mar.

L'ermita del Montcalvari d'Arenys de Mar va ser fundada l'any 1584 sobre una penya davant el mar dedicada al Sant Crist del Calvari, molt venerat pels mariners i navegants. L'any 1892, l'ermita es va traspassar a un particular que va construir un balneari que cobria l'antiga capella. En aquesta ermita, molts mariners deixaven els seus exvots que recordaven la prometença o l'agraiment per un benefici rebut. Aquests exvots, que actualment es conserven al Museu d'Arenys de Mar i el Museu Marítim de Barcelona, són maquetes navals o petits quadres de fusta pintats.

primera meitat del segle XIX
magatzem