El vestit de l'ambaixadora

Com ja sabem, la punta és un element característic de la moda i l’economia a Europa. Sobretot, el feia servir l’aristocràcia i alta burgesia, així com els membres més importants de la comunitat eclesiástica. Les puntes eren un element de distinció, el que avui en diríem un producte de luxe.

Des del segle XVI, les puntes es van convertir en elements imprescindibles en els vestits de luxe, per als membres de la cort i de l’església. Reines com Catalina de Medici o Maria Antonieta van influir decisivament en la moda i decoraven els seus vestits amb puntes.

Durant el romanticisme, ja al s. XIX, els vestits es guarnien amb grans volants de punta, i fins a principi del segle XX les dones es posaven bruses de punta de ganxet i vestits brodats.

Al Museu podeu observar de prop exemples d’aquesta indumentària, com el vestit que havia estat propietat de la dona d’un ambaixador i està brodat sobre tul amb seda importada des de l’Índia l’any 1920, un bon exemple de com els membres benestants de la societat volien vestir amb aquest element de luxe.

A la sala 4 hi podeu veure exemples d’aplicacions, així com també vestits de dona i de membres de l’església, a més del vestit de l’ambaixadora.