INFORMACIÓN EN CATALÁN

13 x 13,2 x 1,2 cm
Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Argila farruginosa
Per premuda, cuita oxidant, estergit, mà alçada

Rajola d'arts i oficis amb la representació d'un parell de ballarins o dansaires -home i dona- en actitud de ballar. Els dos personatges, d'esquena, es donen les mans i semblen marcar uns punts amb els peus. Van vestits de manera popular: la dona amb vestit llarg i un mocador al coll i al cap i l'home amb pantaló llarg i una barretina. El fons és ben senzill, amb el cel blau i el paviment de color marró. La rajola té una estreta franja groga i negra com a marc.

Les rajoles d'oficis van ser un model molt desenvolupat a Catalunya, amb la representació d'una figura humana, com a molt dos sobre un fons blanc. La temàtica podria ser un ofici, però també la realització d'activitats lúdiques com la música o la dansa i la representació d'animals.

segona meitat del segle XVIII
Magatzem