INFORMACIÓN EN CATALÁN

Vestit

Categoria de puntes i teixits
Lli i seda
punta mecànica (xantillí), seda, teixit

Vestit llarg de tul negre amb una decoració formada per vuit peces florals, mitja màniga, escot acabat en punta i folre de seda rosa. L'escot està resseguit per un acabat d'atzabeja amb canonets i boletes que pengen al davant en un petit pom. Les manigues abombades arriben fins el colze. Probablement a l'alçada de la cintura duia algun faixí.

A segona meitat del XIX, la industrialització del tèxtil va suposar la democratització en el vestir, especialment en alguns elements que només estaven en mans de les classes privilegiades com eren les puntes. Moltes puntes mecàniques que imitaven els estils tradicionals com la blonda o el xantillí van ser utilitzats per la realització de peces d'idumentària. Més informació a https://www.museudelamoda.cat/ca/prenda/1900-1909/dona/vestit/vestit-de-...

magatzem