INFORMACIÓN EN CATALÁN

KCl
Forma
massiva
Cristall d'exfoliació transparent amb incrustacions vermelles d'òxid de ferro...

Cristall d'exfoliació transparent amb incrustacions vermelles d'òxid de ferro.

La silvina és un mineral del grup dels halurs, químicament és clorur potàsic (KCl).
Soluble en l'aigua i de sabor amargant; es troba amb la sal en molts dels seus jaciments: Suria, Cardona, Sallent (Barcelona).En Stassfurt(Alemania),existeixen bons exemplars de cubos de fins 50 mm; forma estalactitiques a Wathlingen(Alemanya). Es conèixen també cristalls a Kalush(Ucrània) i a Salton Sea,Califòrnia(E.E.UU.).

Procedeix del nom que li van donar els primers químics com "sal digestiva de Sylvio", referint-se al químic Sylvius de la Boë (1614 - 1672). El principal us de la silvina és com a font d'obtenció de potasi, que es destina a fertilitzants.

Procedència
Sallent