INFORMACIÓN EN CATALÁN

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
vidre, roba
Bufat

Recipient de vidre proveït de quatre brocs (trencats) per espargir aigua amb alfàbrega. Porta un tap de suro aprofitat i porta cintes de colors (vermell, negre i blanc) lligades dels brocs. Aquest recipient es utilitzat el dia de Sant Roc, 16 d'agost a Arenys de Mar.

A Arenys de Mar cada 16 d'agost es renova el vot de vila en honor a Sant Roc recordant el fet que aquest sant va lliurar el poble de la pesta. Aquesta festa es celebra des del segle XVI i aquell dia els i les macips circulen per Arenys de Mar vestits de blanc amb faixa i polaines amb cascavells de color vermell, porten l'almorratxa amb aigua beneida i han de millor a totes les persones invocant al sant. Es tracta d'una de les festes de l'aigua més populars a Catalunya.

segona meitat segle XX
Procedència