Dibuix

Categoria de puntes i teixits
Paper
Dibuix amb gouache blanc

Dibuix inacabat a llapis i fet amb guaix blanc sobre paper de fragments amb decoracions florals. Grups de lliris i margarides amb les fulles amb línees ondulades d'estil modernista inspirat en el simbolisme. Es conserva una mostra d'aquesta punta.

L'any 1903 mort Marià Castells i Diumeró i el negoci de puntes de la Casa Castells passa a la seva vídua Anna Maria Simon i Batlle i dos dels seus dos fills: Marià i Joaquim Castells. Marià Castells es converteix en el dissenyador de la Casa aportant la seva qualitat artística i renovant tot el llenguatge estètic de les peces que realitzava la Casa que fins aleshores havia realitzat dissenys tradicionals d'inspiració romántica. Entre finals del segle XIX i començaments del segle XX, la natura va ser la gran musa i font d'inspiració d'arquitectes i artistes. La flora va esdevenir un dels repertoris per excel·lència de l'arquitectura modernista, que va establir un veritable diàleg amb el món vegetal a través de les arts decoratives.

1903
Procedència