Ribot

15 x 21 x 3 cm
Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
fusta i ferro

Objecte rectangular, el qual està atravessat, a la seva part central, per una altra peça, col·locada en forma de diagonal. La base de l'objecte està lleugerament enfonsada cap a dins. Eines donades per Adolf Mateu, el seu pare i avi havien estat mestres d'aixa a les drassanes Dotras d'Arenys de Mar, que van construir el darrer gran veler, "El Carlitos", l'any 1918.

El ribot és una eina de fuster que serveix per rebaixar, adreçar, allisar, etc., les peces de fusta. Hi ha ribots de formes i dimensions diferents segons el treball concret al qual són destinats. Es tracta d'un bloc prismàtic de fusta, a l'interior del bloc es troba una fulla de ferro col·locada en diagonal que sobresurt de la cara interior del bloc, al davant hi ha una obertura per la qual surten els encenalls de fusta a mesura que es va treballant amb el ribot. .

segona meitat segle XIX
Procedència