Coberta de taula

Categoria de puntes i teixits
Cotó
Punta extremenya o encaje brujo

Cobretaula rectangular de color blanc de punta de cinta, set flors en la part central i al voltant diferents formes sinuoses realitzades amb cinta.

Mariña Regueiro en el seu llibre El encaje de Hinojosa. Historia y técnica situa el desenvolupament d’aquest tipus de puntes en la iniciativa de Concha Sánchez-Arjona quan va fundar un taller de puntes a Hinojosa del Valle l’any 1929. A partir d’aquest nucli es van crear tallers en els pobles del voltant: Puebla de Prior, Hornachos, Almendralejo, Ribera del Fresno, Llera, Puebla del Maestre, Puebla de Sáncho Pérez i Los Santos de Maimona, entre d’altres. Els treballs de punta extremenya es distribuïen en els pobles d’Extremadura i en botigues i tallers de roba blanca de Barcelona: Casa Sivilla, Casa Salvà, Casa Torró, Casa Vallvé i a Madrid a la Reina Elisenda. El període de desenvolupament d’aquesta indústria es va produir des de 1929 fins els anys 70.

primera meitat del segle XX
Procedència