INFORMACIÓN EN CATALÁN

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Fusta
Pintura a l'oli

Escena d'una capella on es troben un Crist Cruxifixat, que representa el Crist del Montcalvari i als peus una Mare de Déu dels Dolors, probablement es tractaria de l'ermita del Montcalvari d'Arenys de Mar. A l'espai del costat en la banda dreta del quadre un adult dreta acompanya a un nen a la capella. El nen porta a les espatlles una bota. Sota l'exvot en lletres negres les paraules Es Dc. Jacinto Pill Dc. Joseph Altes.

L'ermita es troba en l'actualitat amagada per l'edifici del Montcalvari davant el port nàutic. L'any 1892 el Bisbe Català el va traspssar a Narcís Serra que hi construí un balneari. A partir de 1906 va convertir-se en un gran hotel de molt renom. Durant la Guerra Civil va allotjar refugiats, tropes i fins i tot sembla que es va instal·lar una bateria de costa. A l'acabar la guerra l'edició es va transformar en habitatges i un restaurant que es manté avui en dia.

primera meitat del segle XIX