Museu Arenys de Mar

Dones mítiques. La nostra proposta per al Dia Internacional de la Dona

divendres, 5 març 2021 fins a diumenge, 28 març 2021
De dimarts a dissabte de 10 a 13h. Diumenges i festius d'11 a 13h.
Museu d'Arenys de Mar
carrer de l’Església, 43
Museu d'Arenys de Mar

Com cada any el Museu d'Arenys de Mar vol celebrar el #DiaInternacionaldelaDona explicant les històries de dones que s'amaguen darrera els objectes del Museu. Aquest any, les dones mítiques són les protagonistes de les nostres històries: sirenes, selene, Minerva i Aracne. Podeu trobar els fulles de sala que hem editat al compte issuu del Museu. Us convidem a visitar les nostres col·leccions per trobar les històries d'aquestes done mítiques.

En l'exposició de puntes que tenim al Museu Marès de la Punta conservem un cartell de 1900 de l'empresa Fiter on trobem una referència a la gran filadora, Aracne A la planta baixa del mateix Museu a la sala dedicada a la història d'Arenys de Mar es conserva un fragment de llàntia de la vil·la romana de de Valldemaria amb una representació de la deessa Minerva. Sense sortir del Museu, en el mateix vestíbul podreu contemplar un meravellòs teixit de lli i seda amb una representació de sirenes. A la col·lecció de minerals també trobareu una història de dones mítiques, la de la deessa Selene, que dona el nom al guix (selenita) una selecció d'aquests guixos els podeu contemplar al vestíbul del Museu.