patchwork

exposició

Aquesta és la darrera setmana per veure l'exposició, Patchwork, una mirada al món de les puntaires

7 Novembre 2009 - 21 Febrer 2010

Espai: Museu Marès de la Punta

Entitats:

Associació Espanyola de Patchwork

Us convidem a visitar l'exposició Patchwork, una mirada al món de les puntaires amb la participació de diversos artistes d'aquesta artesania, amb la participació de diversos artistes d'aquesta artesania: Mirvia Aranda, Núria Madurell, Carme Torres, Lupe Zaragoza, Mª Cinta Serra, Eva Gustems, Angels Soriano, Mercedes Jiménez, Mercè Cantero.

A la imatge Patchwork, puntes i més de Núria Madurell.

Aquesta exposició ofereix un diàleg entre aquestes dues artesanies. Les puntes són una artesania de gran tradició a Catalunya i concretament a Arenys de Mar on des del segle XVII van tenir una forta presència. Patchwork, vol dir treball de pedaços i consisteix en la realització de peces úniques a partir de l'aprofitament de diverses retalls de roba.

No es pot establir amb precissió el naixement del Patchwork. A l’Edat Mitjana, a Anglaterra i Centreeuropa ja s’elaboraven encotxats i aplicats a vestits, armilles, estovalles, etc., però van ser els emgirants europeus, anglesos primer, i holandesos i alemanys després, que van introduir aquest art a Nord Amèrica. Els primers Quilts fets al Nou Món van ser el fruit dels coneixements aportats per aquests emigrants, però adaptats a les necessitats d’un temps en que calia abrigar-se i protegir-se del fred glacial de Nova Anglaterra. Les mullers dels emigrants en el període colonial i sobretot les dones dels pioners americans, van haver d’afrontar l’escassetat i aprofitar qualsevol tros de tela per protegir a la família dels durs hiverns.

L'exposició ha estat comissariada per Clara Lloveras amb la col·laboració de la Asociación Española de Patchwork.