Ombrel·la

170 cm (diàmetre), 30 cm amplada
Categoria de puntes i teixits
cotó, seda
boixets, punta d'aplicació, a mà (tul mecànic)

Ombrel·la de punta de color blanc amb folre de color rosa. El disseny de la punta presenta seccions triangulars on s'alternen dos tipus de flors. Cada secció està dividida per una columna i un medalló a la part inferior rematada per uns rombes. Aquest ombrel·la forma part de la col·lecció de puntes de Carmen Tórtola Valencia.

El parasol o ombrel·la es fa molt popular durant el segle XIX i és un complement imprescindible de les dames de classes benestants juntament amb el vano i el mocador. HI havia diferents tipus de parasols pels diferents moments del dia; les que s'utilitzaven per caminar per la ciutat o passejar pel camp eren més senzilles i amb el mànec més llarg, les més petites amb el mànec plegable s'utilitzaven per protegir-se de sol i es realitzaven amb materials més luxosos com puntes o brodats.

Magatzem