Colors del Mediterrani. Colors naturals per a un futur sostenible?

diumenge, 27 gener 2013 fins a diumenge, 5 gener 2014
Espai
Museu Marès de la Punta
Entitats organitzadores
CDMT, Museu d'Arenys de Mar, Circuit de Museus Tèxtils i de Moda de Catalunya.

Entre els anys 2005 i 2009, el CDMT i el LEITAT van desenvolupar el projecte PROFIT liderat per la Federació Nacional d’Estampadors, Acabadors i Tintorers Tèxtils que tenia com a objectiu d’analitzar una selecció de teixits del fons del CDMT i representatius de la producció tèxtil mediterrània, i deduir si alguns dels colorants naturals utilitzats històricament podien ser interessants per a la indústria.

L'exposició Colors del Mediterrani mostra els resultats de l'estudi i permet descobrir els tints naturals més utilitzats en la rica paleta de colors de les cultures mediterrànies (l’antiguitat clàssica, Al Andalus i el mediterrani medieval, el s. XVIII, la bellesa i els significats dels colors), explica els processos preindustrials del tint (directes, de tina i amb mordent) i presenta el sistema d’anàlisi i els resultats obtinguts. La mostra es clou amb la presentació de diverses iniciatives en aquest sentit (Holanda, França, Índia, Canàries), totes elles encara en una etapa incipient però significativa de l’interès que genera aquest tema.