Tot plegat, un retrat de la Catalunya tèxtil recent

diumenge, 17 maig 2015 fins a diumenge, 27 desembre 2015
Espai
Museu Marès de la Punta
Entitats organitzadores
Museu d'Arenys de Mar, CDMT

Aquesta exposició coproduida pel Museu d'Arenys de Mar i el CDMT que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i la col·laboració del Museu d'Estampació de Premià de Mar i diverses empreses tèxtils que ens han facilitat mostraris i materials per a la seva exhibició. A través dels mostraris de diverses empreses històriques o actives volem mostrar la importancia d'un sector cabdal en el desenvolupament econòmic del nostre país i com a pesar de les dificultats algunes d'aquestes empreses han estat capaces d'evolucionar i adaptar-se als nous temps. Us proposem un recorregut d'aquest sector a través d'objectes, la seva evolúció des de finals del XIX, les empreses de referencia i com han modificat la geografía del nostre país. Des del Circuit de Museus Tèxtils i de Moda estem convençuts que aquesta exposició podrà ser un bon mitjà per fer present al públic no especialitzat com la indústria tèxtil ha estat i és present en la nostra cultura, el nostre paisatge, el nostre patrimoni i la nostra economia. Si conèixer és la base per valorar i estimar, esperem que Tot plegat contribueixi també a generar una millor sensibilitat de tots envers aquest tema. L'exposició que es podrà visitar al Museu Marès de la Punta d'Arenys de Mar fins el 20 de desembre de 2015 i després itinerarà al CDMT i el Museu de l'Estampació de Premià de Mar.