INFORMACIÓN EN CATALÁN

Capa

Categoria de puntes i teixits
Seda
Punta mecànica, tul, aplicacions

Capa tallada en forma de mitja capa de forma arrodonida, de seda negra amb obertura pel davant. La capa se cenyeix amb coll rodó i llaçada de color negre. El coll està tancat amb tres volants de gasa. La capa està decorada amb un folre negre i sobreposat un tul mecànic amb aplicacions de teixit formant fulles i flors. La capa està acabada en tres volants de gasa negra.

L’ornamentació d’aquesta època era de caràcter decorativista, aplicada, i de tendència naturalista i geomètrica. Els farbalans de punta i blonda accentuaven el moviment de les sedes del teixit. La blonda aplicada era pràcticament sempre mecànica i el dibuix que es pot observar és, en alguns casos, típicament art nouveau, amb elements florals i vegetals estilitzats seguint línies sinuoses i ondulants. En aquest període es posaren de moda les jaquetes curtes i les capes de colls molt alts, que permetien tapar les mànigues de fanal.

finals del segle XIX principis del segle XX
magatzem