INFORMACIÓN EN CATALÁN

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
fusta i ferro
marqueteria

Bagul de fusta de dos tons i forma rectangular format per un cos superior i un d'inferior. Tapa plana llisa. Frontal i laterals decorats amb plafons de marqueteria: a la part superior de la cara frontal, sis plafons rectangulars amb una àliga i el plafó central, amb el forat del pany, amb decoració vegetal; a la part inferior set arcades amb motius florals. Al costat dret s'obre una porta i hi han tres calaixos. Tot el cos inferior és un calaix rectangular.

La caixa de núvia és una de les tipologies més característiques del mobiliari català, que té els seus origens en l'Edat Mitjana, La seva funció principal va ser la de contenidors o recipients per a desar objectes. . En el segle XV era un element plurifuncional que servia com a contenidor, per a mostrar la roba de la llar aportada per la núvia i també com a moble de la casa. A la tradició catalana, aquest moble formava part del dot de la núvia.

Segona meitat del segle XVIII
Magatzem