Aquesta és la darrera setmana per veure l'exposició, Patchwork, una mirada al món de les puntaires

dissabte, 7 novembre 2009 fins a diumenge, 21 febrer 2010
Espai
Museu Marès de la Punta
Entitats organitzadores
Associació Espanyola de Patchwork

Aquesta exposició ofereix un diàleg entre aquestes dues artesanies. Les puntes són una artesania de gran tradició a Catalunya i concretament a Arenys de Mar on des del segle XVII van tenir una forta presència. Patchwork, vol dir treball de pedaços i consisteix en la realització de peces úniques a partir de l'aprofitament de diverses retalls de roba.

No es pot establir amb precissió el naixement del Patchwork. A l’Edat Mitjana, a Anglaterra i Centreeuropa ja s’elaboraven encotxats i aplicats a vestits, armilles, estovalles, etc., però van ser els emgirants europeus, anglesos primer, i holandesos i alemanys després, que van introduir aquest art a Nord Amèrica. Els primers Quilts fets al Nou Món van ser el fruit dels coneixements aportats per aquests emigrants, però adaptats a les necessitats d’un temps en que calia abrigar-se i protegir-se del fred glacial de Nova Anglaterra. Les mullers dels emigrants en el període colonial i sobretot les dones dels pioners americans, van haver d’afrontar l’escassetat i aprofitar qualsevol tros de tela per protegir a la família dels durs hiverns.

L'exposició ha estat comissariada per Clara Lloveras amb la col·laboració de la Asociación Española de Patchwork.