Arenys de Mar 1714. Un poble en peu de guerra

Museu Marès de la Punta
Entitats organitzadores
Museu d'Arenys de Mar , Ajuntament d'Arenys de Mar

L'any 1700 el darrer monarca de la Casa d'Àustria, Carles II, va morir sense descendència. El testament de Carles II anomenava com a successor al candidat borbònic, que va ser proclamat rei el 16 de novembre de 1700 amb el nom de Felip V. Però, aquest nomenament no va agradar a les potències europees que van oferir el seu suport a l'Arxiduc Carles d'Hasburg, fill de l'emperador d'Àustria i van iniciar la Guerra contra França i Espanya. Els territoris de La Corona d'Aragó, acostumats a la política de pactes, també es van decantar pel candidat austríac, que va ser proclamat rei a Viena el 1703.
Arenys de Mar, poble mariner que havía augmentat al llarg del segle XVII després de la seva separació d'Arenys de Munt, va oferir també el seu suport al candidat austríac i va ser l'escenari de tres desembarcaments de tropes que pretenien estendre la lluita en altres zones del pais per a poder ajudar als ciutadans de Barcelona que patien el setge de les tropes franceses. Aquesta exposició que s'inaugurarà el 26 de gener de 2014 explicarà com es desenvoluparà la vida en el nostre poble en aquest escenari bèlic.
Comissariada per l'historiadora Montserrat Rodríguez Fita, aquesta exposició és un dels actes que es realitzaran a Arenys de Mar amb motiu dels actes del Tricentenari que es celebrarà a tota Catalunya.