Darrera setmana per veure l'exposició: Un pioner de l'arqueologia: Pons Guri i la Torre dels Encantats

diumenge, 7 juny 2009 fins a diumenge, 25 octubre 2009

El 1930, J.M. Pons Guri, Mn. Salvador Riera, Marià Ribas i Francesc Prat van realizar una prospecció del jaciment i va quedar demostrat que es tractava d'un poblat ibéèic. Documenten el descubrimient d'habitacions de forma rectangular. En els anys 1949-50 i 1957 Josep Ma Pons i Guri dirigeix les excavacions del poblat ibèric que permeten donar a conèixer una àmplia col·lecció de peces de ceràmica, ferro, objectes utilitzats per al desenvolupament de la vida en el poblat que ens permeten conèixer com seria la vida d'aquests primers pobladors d'Arenys de Mar.

Aquesta exposició vol retre homenatge a Josep Ma. Pons i Guri i la tasca de recuperació del patrimoni aquest any que hagués cumplert 100 anys i també conèixer com treballaven els arqueòlegs de l'època, els descubriments que es van realitzar a la Torre dels Encantats i com vivíen els seus pobladors.

Comissari: Ramon Bruguera
Disseny i producció: Santi Artigas disseny integral,