Cos de vestit

52 x 43 cm
Categoria de puntes i teixits
teixit, punta mecànica

Cos de vestit de teixit de seda acanalada de color negre, imitant una jaqueta, amb una brusa falsa a sota, de fons blanc i aplicació de blonda mecànica a sobre, amb motius florals esquematitzats. La part exterior, corresponent a la jaqueta, de coll girat que consta de dues grans solapes de formes arrodonides i ondulants, que segueixen la línia de baix, en la qual totes les peces de patronatge que conformen la jaqueta acaben amb extrems arrodonits, creant així un faldonet lobulat. Les mànigues, llargues i una mica bufades a l'espatlla. El coll, que forma part de la brusa falsa, és de tira.

L'interior de la peça està ben acabat: folrat amb un teixit de cotó llis i les pinces i costures obertes, amb betes rosa pàl•lid a les vores i tallets a les zones més estretes, com la cintura, que permeten que la peça s'adapti millor a les formes del cos. A la vora se li ha aplicat una peça vista, que amaga les costures un cop posada, en el cas que un faldó s'aixequi. Pel que fa a la brusa falsa, que són dues peces aplicades a aquesta jaqueta, cal destacar que està folrada de cotó rosa i reforçada per una barnilla a cada costat. Aquesta peça és la que duu l'obertura central davantera, que està cordada amb gafets metàl•lics. Les mànigues, llargues i corbes, tenen uns petits plecs a l'alçada del colze que milloren la mobilitat. estan cosides a la cisa a mà. L'ornament consta d'aplicació de blonda amb motius florals esquematitzats.

L'esquena està formada per una costura central i dos costadets per banda, acabats amb un petit faldó lobulat. Costures laterals. A la part de davant hi ha una pinça llarga, que imita un costadet, però que s'obre a l'alçada del pit. L'altre pinça que formaria part del patronatge habitual s'ha eliminat amb la costura de la peça de la brusa amb la jaqueta. Màniga de patronatge sastre.

Informació procedent de https://www.museudelamoda.cat/ca/prenda/1890-1899/dona/cos-de-vestit/cos...

magatzem