Vestit litúrgic

Categoria de puntes i teixits
seda
teixit adomassat, agulla, cosit, a mà

Vestit litúrgic format per casulla i estola a conjunt en seda adomassada de color morat. Casulla de color morat amb un teixit adomassat formant motius florals dins formes geomètriques. El coll rodó i la vora estan resseguits amb un ribet de color vermell. La part davantera i la posterior presenten la mateixa decoració: una franja d'adomassat de diferents colors (or, marró, blanc, morat, pistatxo, vermell clar) on es van alterant motius com un rombe i un quadrat amb una creu a l'interior, forma una Y. Porta estola amb el mateix disseny.

La casulla és la vestimenta exterior litúrgica, ample i oberta pels costats per al sacerdot que en les cerimònies s'utilitza sobre l'aba i sobre es col·loca l'estola.Té forma de capa tancada pel davant amb una obertura al centre per col·locar-la sobre les espatlles. Aquesta peça acostuma a estar realitzada amb materials nobles com seda, ras o teixits adomassats i brodada. Aquesta casulla al ser de color morat es debia utilitzar durant la Quaresma o l'Advent com a signe d'humilitat i penitència.

Primer quart segle XX
Magatzem