Escola de pilots ahir, llar dels minerals avui

L'any 1988, Joaquim Mollfulleda i Borrell va fer donació a l’Ajuntament d’Arenys de Mar de la seva col·lecció de minerals, i es va obrir una nova secció del Museu d’Arenys de Mar sota el nom de Museu Mollfulleda de Mineralogia. Fins a la seva mort el maig de 2006, Joaquim Mollfulleda i Borrell es va dedicar a ampliar la col·lecció de minerals del Museu a través de les donacions de molts aficionats a la mineralogia i diverses adquisicions.

Durant la visita podreu contemplar un dels museus monogràfics de caràcter científic més importants de Catalunya. Abans, però, cal que ens aturem a observar l’edifici que embolcalla aquests tresors.

El Museu es troba ubicat en la que va ser la seu de l’Escola de Pilots d’Arenys de Mar, o Reial Escola Nàutica, una escola que formava pilots amb graduació d'oficials de la Reial Armada. Va ser fundada per Josep Baralt i Torres l’any 1780 i va estar operativa fins al 1874. La història d'Arenys i el mar ha estat absolutament lligada des dels primers pobladors de l'actual vila. Podeu descobrir-ho, també, visitant el museu!