Bossa

22 x 19,5 cm
Categoria de puntes i teixits
seda, cotó, vidre
teixit, punta de Gorizia feta amb boixets, vidres

Bossa de seda de color gris amb nansa doble del mateix teixit i una flor realitzada amb roba que la tanca. El centre de la bossa està decorat amb una franja amb puntes aplicades de Goritzia realitzades amb boixets, retalls de llana, cotó i cristalls petits de diferents colors: daurat, rosat, blau que s'inspira en una via romana italiana. Aquesta bossa fa conjunt amb un xal també de seda grisa amb aplicacions de puntes i retalls de teixit.
Aquest conjunt ha estat dissenyat per Maria Bissacco, dissenyadora italiana de Trieste que s'ha dedicat a crear diversos elements d'indumentària i vestits aplicant punta artesana amb un concepte nou i creatiu. Totes les seves obres són fruit de la seva fantasia, d’un projecte propi que comença en l’esbós i passa pel disseny, el desenvolupament del patró, el tall i una acurada elaboració, tant si es tracta d’un vestit com d’una joia o d’un accessori. Bissacco creu fermament en el valor de la peça única i per això dedica una cura especial al disseny i l’execució de les puntes, que són específics per a cada treball, sense repetir mai el model, com un tret distintiu de la seva obra. Maria Bissacco té peces exposades al Museo del Ricamo e del Tessile de Valtopina (Perugia), amb el qual col·labora cada any en l’organització de la mostra “Merletto. Sperimentazione contemporanee”. També hi ha obres seves al Museo del Filo de Solarino-Siracusa i al Museu Marés de la Punta d’Arenys de Mar.

Procedència
Itàlia