Vestit de bateig

57 x 69 cm (capa); 74 x 66 cm (vestit); 17 x 15 cm (gorra); 26 x 26 cm (mocador); 46 x 52 cm (capa de tul)
Categoria de puntes i teixits
Cotó i seda
teixit, agulla, blonda bordana

Vestit de bateig de cotó i rayón blanc format per 5 peces: vestit, capa, gorra, capa de tul i mocador. Vestit decorat amb gerros i formes lobulars brodat sobre tul (blonda bordana). El vestit de bateig va ser dissenyat per Francesc Carulla i Ribera i realitzat per Maria Serra i Nualart.

El vestit de bateig de cotó i rayón blanc de maniga llarga format per 3 peces. Folre de seda blanca amb botons a la cintura i a l'esquena i els punys es tanquen amb un llaç blanc. Cos de tul amb coll rodó que arriba fins la cintura amb traus per als botons del folre. Coll rodó amb punta mecànica al vol i plisat al pit, màniga llarga amb punys decorats amb punta mecànica. El sobrevestit està brodat sobre el tul com la capa amb el disseny d'un gran gerro sobre columna i formes lobulars en la banda inferior, el sobrevestit té coll quadrat i sense mànigues, la part de darrera està creuada i es lliga al davant amb un entredòs de tul que finalitza amb un llaç blanc de seda.

Francesc Carulla Ribera, (1898-1959) era un escultor barceloní, del popular barri de Gràcia, que ben aviat destacà en el món artístic amb la concessió, el 1934, del 2on premi de l’Exposició de Primavera, patrocinada per la Junta d’Art de Barcelona amb l'obra La Maternitat. Altres obres significativa va ser un Pessebre monumental a l’aire lliure al Cottolengo del Pare Alegre de Barcelona, l’any 1949 i vàries escultures per la Sala Capitular del Monestir de Montserrat. Aquest vestig de bateig el va dissenyar l'any 1927. La seva dona, Maria Serra Nualart, nascuda a Arenys de Mar es va encarregar de la seva confecció, ja que havia treballat en llenceria fina.

Procedència
magatzem