Coberta de taula

Categoria de puntes i teixits
Cotó
Punta extremenya o encaje brujo

Cobretaula rodó de color blanc dividit en quatre parts. Cintes que es van disposant en formes cargolades per realitzar els diferents motius. Està fet amb 10 parells de boixets. El disseny es disposa en torn a 4 eixos de reflexió (2 eixos perpendiculars i dos eixos diagonals). Els motius centrals són quatre fulles de trèvol realitzades a punt d'alfiler. La puntaire ha trencat aquest motiu aplicant el punt zurcido en les últimes cintes plegades de l’exterior de la fulla i treballant en el mateix punt d'alfiler la cinta plegada en horitzontal situada sobre de la fulla i que pertany a la cresta de la peça. La tija esta treballada amb punt zurcido (punt sencer amb galeria en el extrems de la cinta).

A banda i banda dels eixos de reflexió vertical i horitzontal trobem cintes plegades de separació entre les fulles que estan treballades a punt de serpentina. La cresta formada per 3 cintes plegades de evolució horitzontal, realitzades a punt de serpentina, excepte la tercera que està feta a punt d'alfiler. Aquesta disposició s’acostuma a utilitzar per a crear l’efecte òptic d’un cercle que envolta tota la peça.

primera meitat del segle XX
Procedència