Coberta de taula

Categoria de puntes i teixits
seda i fils metàl·lics
seda damascada i frisado de Valladolid

Petit tapet de forma rodona amb decoració de puntes realitzades a l'agulla al voltant del centre. El centre és un teixit de seda adamascada de color verd amb una representació de dos paons que estan bevent d'un gerro situat sobre una columna, aquesta escena es troba dins una figura octogonal. Al voltant d'aquesta estructura unes puntes realitzades a l'agulla amb detalls en petits anells de fil metàl·lic de colors verds, rosats i blancs. Les puntes representen un tall amb una fulla a la part superior i 4 repartides 2 a cada banda de la tija.

El frisado de Valladolid és una tècnica característica de la zona nord de Castella que es caracteritza per l'ús de materials nobles com la seda i els fils metàl·lics i que es realitzava als segles XVI i XVII. El frisado de Valladolid és un treball a l'agulla amb punt de fistó i utilitzant fils policromats, entre els motius que es realitzen s'incorporen formes anellades realitzades amb fils metàl·lics.

Procedència
magatzem