Dosser

59 x 110 cm
Categoria de puntes i teixits
cotó
malla brodada

Dosser o cobretaula de malla sargida amb la representació d’una reunió de músics en un ambient d’estil clàssic. Al centre es situa una font amb dues dones assegudes que semblen escoltar la música. Distribuïts simètricament trobem dues dones amb arpes, dos homes amb flauta i uns angelets sobre unes columnes amb llaüts.

El conjunt correspon a un període de recuperació de treballs en brodats, filtiré, malles... de recuperació de models clàssics a principis del segle XX a tota Europa a través de publicacions de labors. Es tracta d’un treball adaptant un patró publicat a Le Filet Ancien. Au point de reprise IV

A partir de mitjans del segle XIX es consolida la premsa femenina, integrada per revistes de modes i labors, que en molts casos tenen una voluntat moralitzadora, consolidant la relació de les dones amb l’àmbit del textil vinculada a la imatge d’“angel de la llar”. Apareixen diverses revistes de modes que presenten tots tipus de labors: brodats, malles, puntes… i altres que exclusivament reprodueixen patrons de labors. Le Filet Ancien. Au point de reprise era una col·lecció de patrons editats per Wolf & Dupeyron Editeurs a Paris entre els anys 1910-1920. Els dissenys eren una recuperació de motius heràldics, renaixentistes, estil imperi… En el número IV d’aquesta publicació trobem el patró de la peça núm. 10187 de la col·lecció Marès. Segons l’index de la revista es tracta d’un panell o coixí d’estil Imperi.

Podeu descarregar-vos aquest full amb més informació.

1917-1930
magatzem