Joaquim Mollfulleda: un col·leccionista de cap a peus

L'afició a la mineralogia de Joaquim Mollfulleda i Borrell el va arribar a convertir en un dels col·leccionistes de minerals més importants de Catalunya. Va ser President del Grup Mineralògic Català des de l'any 1978 fins a l'any 1993 i President Honorari fins a la seva mort a l'any 2006.Al llarg de la seva vida va escriure diversos llibres i articles de mineralogia, i va ser també un dels impulsors de la Fira Expominer.

Però el fet més important i del qual se sentia més orgullós, com ell mateix va dir en l'acte de nomenament de Fill Predilecte d'Arenys de Mar, va ser la fundació l'any 1988 del Museu Mollfulleda de Mineralogia, del qual va ser director fins a la seva mort. Des del Museu, Joaquim Mollfulleda va desenvolupar una important tasca de difusió de la mineralogia al nostre país. Gran part del fons del Museu es deu al seu afany col·leccionista i a la donació desinteressada que Mollfulleda va fer al poble d'Arenys de Mar. Si avui no en teniu prou amb la visita, podeu consultar algunes de les principals peces en aquest enllaç.

Joaquim Mollfulleda i Borrell va estudiar químiques a l'Institut Químic de Sarrià. Va treballar com a gerent a l´empresa familiar, El Calisay Destilerias Mollfulleda de Arenys de Ma, fàbrica avui convertida en centre cultural municipal i que podeu visitar a la sortida del Museu, al bell mig de la Riera d'Arenys.