INFORMACIÓN EN CATALÁN

Cos de vestit

Categoria de puntes i teixits
Cotó i seda.
Cosit i punta mecànica

Cos de vestit negre de maniga llarg frunzida. El coll porta una passamaneria negre. La part de davant tanca amb botons, plisat a les dues bandes, un llaç negre a la part superior, una passamaneria de la part de dalt fins baix i dos volants de punta negre (blonda mecànica) a les dues bandes. Els punys estan rematats amb la mateixa punta negre que es troba al pit.

L'esquena, de patronatge senzill (només una sola peça, sense costadets) ha estat modificada per la part de baix, creant un faldonet posterior. Per darrere es veuen rastres d'una taula central de roba cosida, que s'ha desfet. Probablement es va reaprofitar el teixit d'un altre cos de vestit per a refer-lo segons els dictats de la moda. L'interior, en canvi, folrat amb un cotó amb aprest, manté el patronatge tradicional de dos costadets i costura central a l'esquena. Per davant hi trobem les dues pinces habituals i l'obertura davantera es tanca amb botons. Per dins, el folre es corda independentment de la resta del cos amb botons. Les pinces de la part davantera del folre s'han desfet. Les mànigues, molt amples i bufades a l'espatlla acaben amb un puny més estret amb aplicacions de blonda mecànica.

El patronatge ha estat modificat. Mentre el folre manté el patronatge habitual de costadets i costura central a l'esquena i dues pinces per davant (tot i que aquestes hagin estat desfetes), la part exterior de la peça no mostra el mateix patronatge: per darrere s'ha eliminat qualsevol peça, no hi ha ni costadets ni costures. Es mantenen, però, les costures laterals i les dues pinces davanteres.

Informació procedent de https://www.museudelamoda.cat/ca/prenda/1890-1899/dona/cos-de-vestit/cos...

Finals del segle XIX
Magatzem