INFORMACIÓN EN CATALÁN

Vestit

33,5 x 57 cm
seda sintètica, fil d'or
teixit brodat a mà amb punta realitzada amb fils metal·lics

Vestit llarg per a figura de Nen Jesús, de color vermell, màniga llarga, obert pel darrera i cordat amb un cordó a darrera del coll. A la part davantera hi ha uns motius florals brodats amb lluentos i fil d'or i al damunt les inicials de Jesús amb una creu. A la part inferior del faldó i les mànigues hi ha un volant de fil d''or formant petxines.

Es denomina punta d'Espanya a les puntes realitzades amb fil metal·lic originàriament amb or i plata. Al segle XVI eren peces de molta ostentació que decoraven complements del vestuari femení i masculí. A partir de mitjan segle XVI va deixar de ser utilitzat en la indumentària i s'aplicava als aixovars litúrgics o la decoració de les imatges religioses.

primer quart segle XX
Magatzem